Kiállították Domenech csajának ászait

Szerző: Mezősi Tamás Eszközök Betűméret növelése Betűméret csökkentése Cikk küldése e-mailben Betűméret növelése

A francia futballválogatott edzőjének barátnője már all-in ment, mikor az osztó elhúzta ászait. Elemzés és a szabályok.

A 32 éves Estelle Denis francia származású újságíró, és tévébemondó, Raymond Domenech-nek, a nemzeti futball válogatott szövetségi kapitányának kedvese, két gyermek édesanyja.


  A francia szövetségi kapitány, Raymond Domenech és Estelle Denis, közös gyermekükkel

A 2009-es Main Event-en, a három legtovább jutó hölgyjátékos egyike, és nem mellesleg a szinte már szokásos, éves szabályértelmezési botrány idei főszereplője.


Mit élt át Estelle?
Hunyjuk le a szemünket, és képzeljük el, hogy kijutunk a póker-világbajnokság főversenyére! Ott állunk a Rio játékosokkal tömött csarnokában, várva, hogy megkezdődjön az év legnagyobb tornája.

Néhány nap múlva azt vesszük észre, hogy egyre több néző, és egyre kevesebb versenyző tolong a Main Event asztalai mellett, ám mi továbbra is jó esélyekkel várjuk a folytatást. A hatodik napra megcsappan addig is hullámzó zsetonkészletünk, de nem esünk kétségbe: már rég a fizetős helyre értünk, innentől csak a döntő asztal lebeg a szemünk előtt.

A nap vége felé egyre nagyobb az izgalom, már csak a mezőny legjobb öt százaléka küzd. Egyre többet tűnnek fel kamerák, zsetonszámlálók, és a világ legjobbjainak még versenyben maradt tagjai az asztalunknál, és legbelül érezzük, hogy közel már az utolsó felvonás.

Már órák óta igyekszünk elkapni a játék ritmusát, ám eddig kevés reményt keltő szituációhoz volt szerencsénk. Az asztalunknál ülő, kétszeres világbajnok korai pozícióból emel. Valódi erőt mutat, és tudjuk, kicsi stackünk miatt, biztosan játszana valamennyi zsetonunkért is. Itt az ideje, hogy erős kezet kapjunk!

Mindenki hozzánk dob, mi pedig óvatosan ellenőrizzük kártyáinkkal. Ász pár! Elég széles laptartománnyal kellene ebben a helyzetben azonnal all-int hívnunk, ezért nem vesztegetjük az időt kezünk erejének leplezésére, gondolkodás nélkül középre toljuk valamennyi zsetonunkat, és várjuk a terítést.





Még egy pillantás az asztal végén ülő J.C. Tran-re, hogy lássuk, ellenfelünk valóban megad-e, majd vissza, és... és a lapjaink sehol. Úgy látszik az osztó behúzta őket.

Reklamálunk, mire ő megkérdi, miért nem védtük a kártyáinkat. Az egyik kisebb értékű zsetonunkat szoktuk erre a célra használni, ám ezúttal valamennyi az asztal közepén hever. A versenybíró ítélkezik. A kezünk halott.


Mi a szabály?
A versenypóker általános keretei rendkívül egyszerűek, azonban szinte minden torna és kaszinó felállít bizonyos házi szabályokat is, amik jellemzően a kevésbé tipikus helyzetek, és jelentéktelenebbnek tűnő ellentmondások rendezésére szolgálnak.

Bár a szabályok ilyen esetben is igen egyértelműek, a fáradtság, a figyelmetlenség, és a feszültség miatt teljesen természetesek a kisebb-nagyobb kihágások. Ezeket rendszerint maga az osztó, vita esetén pedig egy teremfelügyelő simítja el, de nem ritka az olyan eset, amiben még a versenyigazgató látszólag megkérdőjelezhetetlen döntését is értetlenkedés kíséri.

Jó példa erre a tavalyi WSOP célegyenesében látott, nagy port kavart jelenet, amikor a döntéshozók a zsetontornyát előretoló, majd visszahúzó, és fele annyit emelő orosz játékos javára ítéltek, felülbírálva az uralkodó forward motion jelentőségét. A versenyzők, és a pókervilág is egyöntetűen elutasította az akkori ítéletet, mivel az szerintük szélesre tárja az utat a sportszerűtlen visszaélések előtt.


Mielőtt pókerezni kezdett, sportműsorokat és talkshow-kat vezetett


Estelle Denis esetében már nem beszélhetünk hasonló felháborodásról, az ítélet ugyanis lényegében jogosnak tűnik.

Adamik György teremfőnök, kérdésünkre elmondta, minden  játékosnak a saját felelőssége, hogy őrizze lapjait, még akkor is, ha nem maradt előtte kártyaőrként használható zseton, így az osztó által véletlenül behúzott kártyák, nagyon helyesen, dobott lapnak minősülnek.

Természetesen ettől még az osztó is hibázott, hiszen jobban figyelemmel kellett volna kísérnie az asztalnál zajló akciót.

Adamik szerint semmi különös sincs abban, hogy a bírók kísérletet tettek a hölgy kártyáinak visszaszerzésére, a pókerben ugyanis a fair play szabályai - az adott helyzetnek megfelelő, méltányos rendezőelvek - minden más szabály elé helyezhetőek.

Végül Denis csak ellenfele hívását fedező zsetonjait vesztette el, mivel J.C. Tran még nem fogadta el visszaemelését, játékon kívül lévő versenyzővel szemben, pedig nem lehet megadni. Ha tehát Tran még a lapok behúzása előtt megadott volna, Estelle teljes készletével bűnhődik az osztó, és saját figyelmetlensége miatt.

DeluxePóker a Facebook-on

Szerző: Mezősi Tamás Eszközök Betűméret növelése Betűméret csökkentése Cikk küldése e-mailben Betűméret növelése

Értékelje a cikket: Szavazat (4.5)

Hozzászólások - 4 hozzászólás

Szóljon hozzá:

Név:

Kötelező

E-mail:

Kötelező, nem jelenik meg

Hozzászólás:
Milyen nap van ma?

Hozzászólások - 4 hozzászólás

Robi 2009. október 17. szombat, 11:00

A Tavalyi WSOP-s esethez is ide írnék, akkor még nem regisztráltam erre az oldalra, szóval én azzal az ítélettel viszont egyetértek, mégpedig azért mert számos versenyen az számít amit az ember BEMOND, emelésnek ! Erre is van egy példám Kis vak 100, Nagy vak 200, valakinek csak 500-s zsetonjai vannak nincsenek kisebbek, megfog egyet beteszi, és nem mondd semmit vagy nem lehet jól hallani mi a szándéka az 500-al, ilyen szituációval kapcsolatban nekem az a tapasztalatom hogy megkérdezik tőle, hogy csak megadja-e a 200-as nagyvakot, vagy emel 500-ig !

Robi 2009. október 17. szombat, 09:17

Hisz ha valaki hazudik, azzal csak saját magát égeti le, bemond 2 olyan lapot ami nincs is a dobottak között ! Egyértelműen rossz döntés született !

Robi 2009. október 17. szombat, 09:09

Majd ha kötelezővé teszik a kártyaőröket akkor szóba lehet hozni a kártyák védelmét valamivel addig felejtős téma !
Ez egyértelműen az osztó sara ! De, ha már így történt nem értem mi ellenvetés van az ellen, hogy a hölgy bemondja a teremfelügyelőnek, hogy milyen lapja volt pontosan, és, ha az a két lap benne volt a dobott lapok között akkor miért nem lehet azt elfogadni és visszaadni neki ???

gorilla 2009. október 16. péntek, 16:57

Elég kamunak tűnik az egész. Először is, elég egyértelmű hogy a dobott és játékban lévő lapok nem egyazon területen vannak. Az meg hogy "Mindenki hozzánk dob" milyen dolog? Nehogymár a 2 ászomra kezdjék el rádobálni a dobott lapokat, ilyen nincs, ez kizárt. És nehogymár nem védjem valamilyen szinten a lapjaimat (vagy olyan idióta vagyok hogy azt is betoltam a zsetonokkal és véletlenül elkeveredett a többi betolt lappal? :-D). Ezt az egészet balhét, tuti hogy a hölgy csinálta és nem 2 ásza volt hanem csak feltűnési viszketegsége. Örüljön hogy ennyivel megúszta és hogy mindenki róla beszél.